راهنمای خرید هدایای مدیریتی

زمان مطالعه: 8 دقیقه
راهنمای خرید هدیه برای مدیران - انتخاب و خرید هدایای مدیریتی
در این مقاله میخوانید

هدایای مدیریتی، از جمله موثر ترین روش های بازاریابی به شمار می­روند؛ یکی از مهم ترین انواع هدایای سازمانی و تبلیغاتی را هدایای مدیریتی تشکیل می­دهند. در این مقاله از سری مطالب خرید هدیه برای مدیران، تمام نکاتی که دانستن آن ها برای تهیه یک هدیه مدیریتی ایده آل و اثر بخش لازم است را خدمت شما همراهان گرامی ارائه کنیم. هدیه مدیریتی در واقع نوعی از هدایای سازمانی و تبلیغاتی بوده که مخاطبان آن در رده­های مدیریتی و یا حتی سطوح بالاتر قرار دارند. به نظر خرید هدیه برای مدیران، باید با نهایت دقت و سلیقه انجام شود. استفاده از هدیه سازمانی و تبلیغاتی در مناسبات خاص نظیر مناسبت های ملی و مذهبی، سالگردهای مختلف و… جهت تحکیم روابط کاری، می­تواند بسیار موثر واقع شود. از این رو بسیاری از شرکت­ها و مجموعه­ ها، چنین روزهایی را به منزله فرصتی برای پیشی گرفتن از رقبای خود تلقی کرده و به فکر خرید هدیه برای مدیران مجموعه­های همکار و شریکان کاری خواهند افتاد، چراکه اتخاذ تصمیم درست در انتخاب هدیه مدیریتی مناسب تاثیر چشم گیری را در بهبود روابط کاری مجموعه شما بر جای خواهد گذاشت؛ پس اگر شما هم به عنوان مسئول تهیه هدایای مدیریتی، نیاز به کسب اطلاعات لازم در این حوزه دارید، خواندن این مطالب می­تواند تا حد زیادی شما را راهنمایی کند، با ما همراه باشید.

اهمیت و نقش هدایای مدیریتی چیست؟

هدیه­ های سازمانی و هدایای تبلیغاتی، از جمله مهم­ترین روش­های بازاریابی به شمار می­روند، ولی آنچه می­تواند موجب متمایز شدن مجموعه شما با سایر رقبا شود، خرید هدیه برای مدیران یا اصطلاحا هدایای مدیریتی که نوع خاصی از این هدایا محسوب می­شوند، است؛ از آنجا که مدیر هر مجموعه در مقام تصمیم گیرنده نهایی فعالیت­ها وارتباط­های آن مجموعه قرار دارد، این هدایا تاثیر بسیار زیادی در بهبود روابط کاری مجموعه ­ها و شرکت­های مختلف و نهایتا رونق کسب وکارهای مربوطه خواهند داشت.

چه زمانی هدیه مدیریتی بدهیم؟

برای اهدای هدایای مدیریتی نیز مانند سایر هدایا، اغلب نیاز به مناسبت خاصی نداریم. اما طبق صحبتی که با مدیران منابع انسانی داشتیم، در مناسبت ها و موقعیت های زیر ، به مدیران هدیه اهدا می‌گردد:

 

رعایت تناسب میان ارزش هدیه مدیریتی با جایگاه و مسئولیت مدیران

جایگاه مدیریت را می­توان یکی از مهم ترین جایگاه­ها در میان پرسنل یک مجموعه به شمار آورد که سبب شده مدیران از شخصیت سازمانی بالایی برخوردار باشند؛ همین موضوع به تنهایی می­تواند نشان دهنده اهمیت تهیه هدیه درخور و متناسب با مقام و منزلت مدیران باشد، بنابراین هر کالای دم دستی و ساده­ای را نمی­توان به عنوان هدیه برای مدیر یک مجموعه به کار برد، اصالت، رسمی بودن، شیک و زیبا بودن و نفیس بودن از جمله مهم ترین فاکتورهایی است که محصولی را برای هدیه مدیریتی مناسب می­‌سازد، از این رو جهت خرید هدیه برای مدیران، باید تمام دقت و سلیقه خود را جهت تهیه هدیه ای در شان مقام مدیر به کار گیرید تا بتوانید از این طریق نگرش مثبت لازم را در مخاطب خود ایجاد کنید. از طرف دیگر، با توجه به بودجه محدود برای خرید هدایای تبلیغاتی و مدیریتی، باید هدیه ای انتخاب کنید که علاوه بر تناسب با بودجه شما، ارزش بالایی داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه : تعیین بودجه برای خرید هدایای تبلیغاتی و سازمانی

هدایایی مدیریتی باید از چه ویژگی­هایی برخوردار باشند؟

در مطالبی که پیشتر عنوان کردیم فاکتور هایی که یک هدیه مدیریتی را از دیگر هدایا متمایز می­کند را به صورت خلاصه و مختصر، بیان کردیم، در این بخش از مقاله قصد داریم ویژگی‌­های مهم محصول منتخب شما جهت خرید هدیه برای مدیران را متذکر شویم. از جمله مهم ترین این ویژگی ها شامل موارد زیر می‌­شوند:

برخورداری هدیه از ارزش مادی بالا ( هدایای نفیس برای مدیران)

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم، مدیر هر مجموعه، بالاترین جایگاه را در میان کارکنان آن مجموعه به خود اختصاص داده است، از این رو تهیه هدیه­ای نفیس و با ارزش به نوعی نشان دهنده ارزش والای مقام مدیریت بوده و می­تواند رضایت مدیر مربوطه را کسب نماید، بنابراین هنگام خرید هدیه مدیریتی، می­بایست محصولی را انتخاب کنید که تفاوت آن با سایر هدایای سازمانی، مشهود باشد.

اهدای هدایای مدیریتی رسمی

از آنجا که خرید هدیه برای مدیران، معمولا از طرف شرکا یا کارمندان زیر دست و… صورت می­گیرد، رسمی بودن هدیه اهمیت بالایی پیدا خواهد کرد؛ در نظر گرفتن جایگاه سازمانی مدیریت و اجتناب از انتخاب هدایای دوستانه، می­تواند اثر بخشی هدیه مدیریتی را چندین برابر  کند.

بسته بندی هدیه مدیریتی

همانطور که می­دانید، بسته بندی هدیه، در واقع اولین مواجهه مخاطب با هدیه­ای است که شما تهیه کرده اید، از این رو پوشش و بسته بندی هدایا، به ویژه هدایای مدیریتی از اهمیت بخصوصی برخوردار است، چراکه این نوع از هدایا معمولا از میان محصولات با ارزش انتخاب شده و با یک بسته بندی شیک و اصولی، می­توان ارزش بالای آن را تا حد زیادی نشان داد؛ از طرف دیگر، بسته بندی هدیه تاثیر بسزایی در رضایت یا عدم رضایت مدیر خواهد داشت، چراکه بسته بندی رسمی و شیک، به نوعی احترام به طرف مقابل محسوب شده و می­تواند باعث ایجاد نگرش مثبت در طرف مقابل شود، و از این طریق اهداف نهایی از اعطای هدیه مدیریتی را برآورده سازد؛ اهمیت بسته بندی هدیه، اگر از محتوای درونی آن بیشتر نباشد، کمتر نیز نخواهد بود. با این تفاسیر بسته بندی هدیه را می­توان یکی از مهمترین نکات جهت خرید هدیه مدیریتی، عنوان کرد.

ماندگاری و منحصر بفرد بودن هدیه مدیریتی

یکی دیگر از ویژگی ­هایی که یک محصول را برای هدیه مدیریتی مناسب می­سازد، خاص و منحصر به فرد بودن آن است؛ چرا که اکثر مدیران همواره سعی دارند در اغلب موارد خاص به نظر برسند، پس دریافت هدیه­ای که مشابه آن، به ندرت پیدا می­شود، می­تواند مدیر مورد نظرتان را بر سر ذوق آورد؛ بنابراین با قاطعیت تمام می­توان گفت انتخاب هدیه­ای منحصر به فرد می­تواند شما را یک قدم به برآورده ساختن اهدافتان از اهدای هدیه مدیریتی نزدیک تر کند، از این رو هنگام خرید هدیه برای مدیران تمام تلاش خود را به کار گیرید که محصولاتی را انتخاب کنید که خاص و تک بودن آن به چشم بیاید؛ صنایع دستی را ‌یکی از انواع این هدایای خاص و منحصر به فرد، معرفی کرد.

صنایع دستی ایران، بهترین گزینه جهت خرید هدیه برای مدیران:

خرید هدیه برای مدیران به منظورهای مختلفی ممکن است صورت گیرد، که مهم ترین آن ادای احترام و سپاسگزاری از همراهی ایشان می­باشد، ولی نکته قابل تامل در خرید چنین هدایایی این است که فراموش نکنیم رابطه ما و مدیر یک مجموعه رابطه ای کاملا رسمی بوده و با روابط صمیمی و احساسی ما تفاوت بسیاری دارد، از این رو هدیه منتخب ما علاوه بر کاربردی بودن و جذابیت، می­بایست از فاکتور رسمی بودن نیز برخوردار باشد  تا دوستانه به نظر نرسد. از میان انواع پر طرفدار هدایای مدیریتی، صنایع دستی ایران را می­توان مناسب ترین گزینه برای اهدا به مدیران، معرفی کرد، چراکه این محصولات از تمامی مولفه­ های یک هدیه ایده آل برخوردار بوده و این مهم استفاده از آن­ها را به عنوان هدیه مدیران مجموعه ها مناسب ساخته است؛ صنایع دستی ایران محصولاتی برخاسته از ذوق و هنر هنرمندان ایرانی بوده و تاریخی بسیار غنی را به همراه دارد، به علاوه این محصولات را می­توان مجموعه ­ای بی نقص از صفات نیکی همچون زیبایی ظاهری، هویت، جذابیت، کاردی بودن، اصالت و ماندگاری بالا معرفی کرد، که همین موضوع دلیل محکمی است بر مناسب بودن این هدایا به عنوان هدیه مدیریتی.

از طرف دیگر، از آنجا که صنایع دستی، بخشی از هنر و فرهنگ یک مرز و بوم به شمار می­رود، علاوه بر ارزش مادی آن، در نظر دیگران از ارزش معنوی بالایی نیز برخوردار هستند.

صنایع دستی نظیر مس و پرداز، محصولات میناکاری شده، خاتم کاری های بی بدیل، فیروزه کوبی های چشم نواز و… هم از نظر متریال اولیه و هم از لحاظ ساخت، مدت زمانی که جهت ساخت آن صرف شده و هم از نظر نوع طراحی که دارند، از جمله انواع نفیس صنایع دستی به شمار رفته و ارزش بالای مادی و معنوی آن­ها، استفاده از این محصولات را به عنوان هدیه مدیریتی، مناسب ساخته است که می­تواند شخص مورد نظر را عمیقا تحت تاثیر قرار دهند.

پیشنهاد مطالعه : هدیه مدیریتی صنایع دستی میناکاری

چه نکاتی را باید برای خرید هدیه مدیریتی، مد نظر قرار دهیم؟

همانطور که در قسمت “ویژگی­ های هدایای مدیریتی” عنوان کردیم، وجود برخی از فاکتورها و مولفه­ های خاص است که یک محصول را برای هدیه دادن به یک مدیر مناسب می­سازد، با این وجود برخی از افراد ممکن است جهت خرید هدیه برای مدیران، دچار سردرگمی شوند، بنابراین ما در این قسمت سعی داریم نکات تکمیلی برای انتخاب یک هدیه مدیریتی ایده آل را برای شما همراهان عزیز معرفی کنیم.

انتخاب یک مناسبت برای اهدای هدیه مدیریتی

اولین نکته ­ای که می­بایست جهت خرید هدیه برای مدیران، مورد توجه قرار گیرد، انتخاب یک زمان مناسب و به خصوص جهت اهدای هدیه است؛ اهمیت این موضوع به حدی است که اهدای هدیه به مدیران در روزهای معمولی­، یا حتی مناسبات نامربوط، نه تنها انتظارات شما را از این امر برآورده نمی­کند، بلکه ممکن است اثر معکوس نیز داشته باشد؛ مناسبت­های شخصی نظیر روز تولد، سالگرد ازدواج و… برای این منظور مناسب نخواهند بود، از طرف دیگر می­توان گفت با در نظر گرفتن حیطه کسب و کار مدیر مورد نظر نیز می­توان زمان مناسبی را برای هدیه دادن به وی برگزید؛ به صورت کلی، بهترین زمان برای اهدای هدایای مدیریتی را می­توان مناسبات رسمی و عمومی همچون عید نوروز، شب یلدا، روز مهندس، روز مدیر و… به شمار آورد.

در نظر گرفتن جنسیت مخاطب

با وجود اینکه هدایای مدیریتی بسیاری را می­توان یافت که ضمن کاربردی بودن به جنسیت افراد هیچ ارتباطی ندارند، ولی توجه به جنسیت مخاطب هنگام خرید هدیه برای مدیران می­تواند اثربخشی آن را دوچندان کند،  به خصوص اگر قصد خرید هدیه برای یک مدیر خانم را داشته باشید؛ به عنوان مثال در نظر گرفتن روحیات و لطافت زنانه، برای تهیه هدیه برای یک مدیر خانم می­تواند شخص را عمیقا تحت تاثیر قرار دهد.

توجه به بسته بندی هدیه مدیریتی

هرچه از اهمیت بسته بندی هدایای تبلیغاتی و سازمانی بگوییم، کم گفته ایم. بسته بندی هدیه، اولین چیزی است که مخاطب شما می‌بیند. بسته بندی درست می‌تواند نشان‌دهنده اهمیت شما به همه جزئیات و احترام به مخاطب باشد. بخصوص اگر سعی کنید بسته بندی هدیه ای که انتخاب می‌کنید، متناسب با مناسبت موردنظر و متناسب با فرهنگ و هنر ایرانی باشد، در واقع می‌توان گفت با یک تیر دو نشان زده اید. پس از اهیمت بسته بندی هدایای مدیریتی غافل نشوید. شرکت صنایع دستی اریسا، بعنوان شرکت خلاق در بسته بندی صنایع فرهنگی شناخته شده و توانسته در زمینه بسته بندی نفیس صنایع دستی، گام های موفقی بردارد. در ادامه می‌توانید تعدادی از تقدیرنامه ها و تندیس های کسب شده توسط صنایع دستی اریسا را مشاهده نمایید:

تندیس ها و گواهینامه های بسته بندی صنایع دستی کسب شده توسط صنایع دستی اریسا

خرید هدیه مراسم تودیع و معارفه برای مدیران:

یکی از مراسم ­هایی که ممکن است در هر شرکت یا مجموعه دولتی یا غیر دولتی اتفاق بیافتد، مراسمات تودیع و معارفه است. مراسم تودیع و معارفه در اصل به منظور وداع با مدیر یا سرپرست قبلی و معرفی شخص جایگزین وی، برگزار می گردد. یکی از مهم­ترین بخش های این مراسم از تجلیل از زحمات و تلاش­های چندساله مدیر پیشین و خوشامد گویی به مدیر جدید، از طریق اعطای هدایایی نفیس به آن­ها تشکیل می­شود. این بخش از مراسم به حدی حائز اهمیت است که برگزارکنندگان مراسم، بخش قابل توجهی از بودجه­ ی در نظر گرفته شده جهت برپایی مراسم را به خرید هدیه برای مدیران اختصاص می­دهند؛ بنابراین می­توان دریافت انتخاب هدایایی با ارزش و درخور مقام مدیریت در اولویت امور قرار دارد، چرا که هدایا باید به گونه­ای انتخاب شوند که بتواند خستگی سال­ های متمادی کار کردن در مجموعه را از دوش مدیر قبلی تکانده و این دیدگاه را برای مدیر جایگزین به وجود آورد که اعضای مجموعه نهایت توان خود را برای خوشامد گویی به وی به کار گرفته اند، این امر موجب می­‌شود او هم متعاقبا تمام تلاش خود را برای جبران این محبت به کار گیرد. هدایایی که برای مراسمات تودیع و معارفه در نظر گرفته می­شود، می­‌بایست از برخی از فاکتورها نظیر شکیل و وزین بودن، رسمی بودن، فرهنگی بودن، کاربردی بودن، بسته بندی شکیل و…  برخوردار باشد. با این تفاسیر با یک انتخاب اشتباه، نه تنها اهداف شما از اهدای هدیه به مدیر پیشین و مدیر جدید برآورده نخواهد شد، بلکه ممکن است موجب سوء برداشت از طرف مدیر جدید شده و نارضایتی مدیر پیشین را به دنبال داشته باشد.صنایع دستی را می­توان از معدود محصولاتی برشمرد که تمامی این ویژگی­ ها را در خود جای داده اند، از این رو مناسب ترین گزینه جهت هدایای تودیع و معارفه مدیران را می‌توان صنایع دستی ایرانی عنوان کرد. با خرید هدیه صنایع دستی، می­‌توانید خاطره ­ای خوش را برای مدیران خود به ارمغان آورید.

امیدواریم مطالبی که بیان شد، در راستای خرید هدیه برای مدیران مفید فایده واقع شده باشد؛ مجموعه صنایع دستی اریسا، با در نظر گرفتن سلایق مختلف، مجموعه بی نظیری از هدایای مدیریتی را در اختیار شما عزیزان قرار داده است؛ شما می­‌توانید بر حسب بودجه مقرر و سلیقه شخصی خود، هدیه منتخب خود  برای مدیران مورد نظرتان را از میان انبوه محصولات ارائه شده در این وبسایت انتخاب کرده و تنها با یک کلیک، خرید خود را نهایی سازید. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
معرفی ست گلدان فیروزه کوبی
معرفی 6 ست هدیه گلدان فیروزه کوبی زیبا برای هدیه دادن
زیباترین دیزاین ها برای چیدن سفره هفت سین در دفتر کار
زیباترین دیزاین‌ ها برای چیدن سفره هفت سین در دفتر کار + معرفی پنج ست هفت سین زیبا برای هدیه به کارمندان
آداب و رسوم و سنت های هدیه دادن در سرتاسر جهان
آشنایی با سنت‌های هدیه دادن در سراسر جهان
ایده خرید هدیه عید نوروز برای عروس
16 ایده خرید هدیه عید نوروز برای عروس
هدیه برای همسر عاشق قهوه
برای کسی که عاشق قهوه‌ است، چه کادویی بخریم؟
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من