چه چیزی یک هدیه تبلیغاتی را در ذهن مخاطب ماندگار میکند؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه
عوامل موثر بر ماندگاری هدیه تبلیغاتی
در این مقاله میخوانید

هدیه دادن، سنتی دیرینه

هدیه دادن، از مرسومات زیبایی است که در بیشتر مناطق و کشور‌های دنیا رواج دارد و تهیه هدایای جذاب در روابط، چه روابط دوستانه و اجتماعی و چه روابط تجاری، امری مهم به شمار می‌رود. به گونه ای دیگر، دوست داریم هدیه ای انتخاب شده محبوب و مجذوب کننده باشد تا فرد مقابل را خشنود نماید و به علاوه یاد و خاطره‌مان همواره در ذهنش پایدار بماند. همین روابط و هدیه دادن، میان مشتری و فروشنده و رقیب با رقیب نیز صدق می کند. به گونه ای که هرکس با تهیه هدیه تبلیغاتی جذاب‌تر و دلنشین تر قصد دارد نام و یاد شرکت و مجموعه خود را در اذهان عمومی و دیگر افراد ماندگار سازد.

هدایای تبلیغاتی، سفیران سازمان شما

انتخاب هدایای تبلیغاتی شکیل، ارزنده و به صرفه برای صاحب صنایع، شرکت ها و موسسات همواره انتخابی مشکل، و امری مهم تلقی می‌شود. از طرفی دیگر یک هدیه تبلیغاتی، نماینده شما برای مخاطب محسوب می شود و خواسته یا نا‌خواسته از بسته بندی تا بطن کالا مورد بررسی فرد قرار می‌گیرد. نکته مهم در این باره، این است که هدایای تبلیغاتی، فقط یک هدیه نیستند! آنها پل‌هایی هستند که شما باید با اعتماد و احترام دو‌سویه و ارزندگی محصولتان، میان خود و مخاطب ایجاد کرده و مستحکم کنید. در حقیقت، گیرایی و مطلوب بودن هدیه، سبب ایجاد شوق و اشتیاق در مخاطب برای شناخت بیشتر و تحقیق درباره مجموعه شما می‌شود و حتی یک هدیه تبلیغاتی بی‌نقص می‌تواند مشتری هایتان را به نمایندگان شما مبدل نماید.

گیرایی چیست؟

گیرایی یا جذابیت به نیرویی گفته می شود که همه چیز را به سمت خود می کشاند و توجه را جلب می کند. توجه داشته باشید که زیبایی و جذابیت تقریبا از‌هم دورند؛ گاهی اوقات ممکن است یک جسم یا یک فرد زیبا نباشد، اما گیرایی و کشش خاصی داشته باشد که این گیرایی در انسان‌می تواند به رفتار، طرز فکر، علایق و… بستگی داشته باشد. جذابیت در یک جسم نیز به ترکیب رنگی به‌کار رفته، ظاهر شیء، مکان قرار گرفته و… وابسته است. در هدایا نیز این نیرو و ارتباط وجود دارد؛ گیرایی در یک هدیه تبلیغاتی به طور کلی وابسته به عواملی مانند بسته بندی، کاربردی بودن، کیفیت، ترکیب رنگی دلنشین و اصالت می‌باشد.

بسته بندی

بسته بندی، معیاری است که در نگاه اول نظر یک مشتری را به خود جلب می‌کند، چرا که اولین بخش کالا است که مشاهده می‌شود. بنابراین محصولی که دارای بسته بندی شکیل تر و رنگ‌بندی مناسب تری است، ابتدا مورد توجه قرار گرفته و نگاه ها را به سمت خود می کشاند. اگر بسته بندی یک محصول شکیل و جذاب نباشد، از زیبایی و طرح و نقش خود محصول در چشم بیننده کاسته می شود؛ از طرفی دیگر یک بسته بندی گیرا و مناسب، می تواند هدیه و کالای اصلی را زیبا‌تر و ارزشمند‌تر جلوه دهد. و همین گزینه، یکی از تفاوت های اصلی هدایای تبلیغاتی محبوب و نا‌محبوب به شمار می‌رود.

کاربردی بودن و احساس نشاط

لوازمی که در مواقع ضروری کاربرد دارند و در زمان نیاز فریاد‌رس ما هستند و یا با دیدنشان در اطرافمان احساس خوبی پیدا می‌کنیم،  همیشه در خاطر ما می‌مانند. برای مثال وجود یک گلدان زیبا با گل‌های رنگارنگ و زیبایش کنار اتاق کارتان، می‌تواند انرژی‌های منفی را از شما دور کند و خودتان با نگاه کردن به آن خستگی را به دست فراموشی بسپارید. یا با دیدن یک رومیزی ترمه نفیس روی میز منزل یا محل کارتان، برای لحظه‌ای هر‌چند کوتاه مشکلات خود را ندید بگیرید و لبخندی از سر شوق زندگی روی لبتان نقش بندد.

حس خوب کاربردی بون و احساس نشاط با استفاده از صنایع دستیکیفیت بالا

پس از موارد گفته شده، معیار دیگری که نظر مخاطب به آن جلب خواهد شد؛ با‌کیفیت بودن محصول است. استفاده از مواد مرغوب، به کار بردن ظرافت و خلاقیت در روند تولید و انجام صحیح تمامی مراحل، مواردی هستند که سبب افزایش کیفیت و با‌کیفیت به نظر رسیدن کالای نهایی می شود. برای نمونه یک آجیل خوری مینا‌کاری شده را در نظر بگیرید، اگر مسگر ظرف را به خوبی صیقل و تراش نداده باشد، در مرحله بعدی وقتی لعاب اولیه روی سطح کار قرار می‌گیرد تراشه های ریز مس روی کار مشخص می شوند؛ یا در مراحل بعدی اگر نقاش خطوط را رعایت نکند طرح ها ظرافت بی نظیر خود را از دست می‌دهند و همین بی دقتی، کیفیت، ارزش و مرغوبیت کالا را کاهش می دهد.

ترکیب رنگی دلنشین

انتخاب درست رنگ ها و قرار دادن آنها در جای درست کنار یکدیگر، می‌تواند جذابیت کالا تغییر دهد. بدین گونه که اگر این چینش مناسب و درست باشد، به گیرایی کالا می‌افزاید و اگر چشم نواز نباشد نتیجه عکس رخ می‌دهد. بنابراین یکی دیگر از مهم‌ترین ملاک های جذابیت برای یک هدیه تبلیغاتی داشتن ترکیب رنگی جذاب، چشم نواز و مناسب است.

اصالت

وقتی حرف از اصالت به میان می‌آید، طبیعی است که یاد هنر‌های سنتی و صنایع دستی ایران در ذهنمان زنده شود. اگر هدیه تبلیغاتی که انتخاب می‌کنید اصیل و شکیل باشد؛ مطمئن باشید که مخاطب شما آن را در جایی قرار می‌دهد که ارزش آن حفظ شود و با دیدن آن حس جاودانگی و اصالت در او زنده شود. اگر محصول صنایع دستی را به عنوان هدیه تبلیغاتی خود انتخاب کرده اید باید بدانید که تمامی محصولات صنایع دستی از همه ویژگی های یک هدیه تبلیغاتی جذاب برخوردارند و با هدیه دادن آن یاد شما راهی قلب و ذهن می‌شود.

زیبایی و اصالت صنایع دستی

هدایای تبلیغاتی تاثیر‌گذار

همانطور که گفته شد، انتخاب یک هدیه تبلیغاتی با ملاک های گفته شده برای مدیران و صاحب صنایع، کاری دشوار و مهم به حساب می‌آید. به همین خاطر، شرکت صنایع دستی اریسا، فعال عرصه تولید، بسته بندی و عرضه محصولات صنایع دستی ایران زمین؛ آمادگی خود را برای همکاری و فروش هدایای تبلیغاتی مورد نظر شما اعلام کرده است. با این حساب، شما می‌توانید به راحتی هدیه تبلیغاتی خود را با لوگوی مورد نظرتان از طریق مراجعه به دفاتر و یا به صورت غیر حضوری سفارش دهید. فراموش نکنید که اریسا، در حوزه بسته بندی صنایع دستی به طور کاملا تخصصی فعالیت دارد و همین امر، خیال شما را از بابت تکمیل بودن تمامی ویژگی های یک هدیه تبلیغاتی فوق‌العاده مطمئن می‌سازد.

 

تأثیرپذیری بالای هدایای تبلیغاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
معرفی ست گلدان فیروزه کوبی
معرفی 6 ست هدیه گلدان فیروزه کوبی زیبا برای هدیه دادن
زیباترین دیزاین ها برای چیدن سفره هفت سین در دفتر کار
زیباترین دیزاین‌ ها برای چیدن سفره هفت سین در دفتر کار + معرفی پنج ست هفت سین زیبا برای هدیه به کارمندان
آداب و رسوم و سنت های هدیه دادن در سرتاسر جهان
آشنایی با سنت‌های هدیه دادن در سراسر جهان
ایده خرید هدیه عید نوروز برای عروس
16 ایده خرید هدیه عید نوروز برای عروس
هدیه برای همسر عاشق قهوه
برای کسی که عاشق قهوه‌ است، چه کادویی بخریم؟
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من